Hakkımda

Fotoğrafım
Merhaba, amaç popüler olmak değil, anlaşılabilir olmak samimiyette...

24 Şubat 2012 Cuma

24 SAAT ONLINE (PART 1)


24 Saat Online

++Ne online abi, bankamatik mi, benzin istasyonumu, internetmi, web sitesimi, Tv kanali mi bu?

--Yok be abi benim!

++Senin neren online abi? Ferin sonmus.

--Oglum sorumu soruyosun, hakaretmi ediyorsun? Suscakmisin anlatayim mi?

++Pardon abi ? Buyur soz senin..

--Sagol ya! Ulan polemige girmiycemm. Anlatiyorum sizde iyi dinleyin..

         Bundan tam 30 sene once, 3 mart gunu ben doguyorum. Nurtopu gibi bir erkek cocugunuz oldu fix zaten hemsirelerde o zaman. Neyse ilk gunlerde anlamiyorlar, fakat bir kacgun sonra benim aslinda uyumadigimi farkediyorlar. Gozler sis tabi yeni dogmus bebek, goz acikmi kapalimi kim anlaya kim bile. Doktora goturuyorlar, o zamanlarda simdiki gibi goz icin ayri, burun icin ayri hastene, ozel falan yok. "Ozel" simdiki gibi yok bu arada. International falan armator,fabrikator,kacakci,gazinocu hastanesi o zamanlar.

 Biz her normal Turk ailesi gibi ssk yollari tastan diyerek gitmisiz, sonra kalabalikti sevkti derken, ben iyiden iyiye korku yaratmisim hanemizde. Sonunda bebek halime bir teshis konulmus o zaman,babam anlamamis ve soyle anlatir. "Biz goturduk bunu ( bu benim) beyin hucrelerimi,sinirimi calismiyormus zamanla duzelir. Duzelmezse tip ilerliyor zaten dediler. Hala ilerlemedi Tip" der ve guler.

++Abi simdi 30 yildir sen hicmi uyumadin? Imkansiz!

-- Oglum imkansizmi! Bide benim acimdan dusun.

 Ailen nobetlese uyuyor, bir zaman sonra aklin ermeye basliyor. 5-6 yasindayim gece yagmur yagiyor, gok gurulduyor. Evde birinin yanina gidiyorum olmus, otekine bakiyorum oda olmus.

++ Nasil abii..Niye olmuslerr..!

-- Oglum olmemisler.

        Benim gecem yok gunduzum yok. Olulerin mezarda uyudugunu anlatirlarsa es, dost, akraba oldugunde. Bende beynimin ilk calisma evrelerinde onu nasil kurduysam.. Ilkokul zamanimda rahattim. Artik herkes ve bende alistim sanmistim ki. Bu seferde akraba gezmeleri,teyzemler, dedemlere gittik mi vede kaldik mi sorun basliyodu abi. Artik kimse gece benlede takilmiyordu en fazla 02.00, ulan bide hafta sonu oldumu 12 de kalkarlar ne yaparim o kadar saat.

 ++Kitap oku abi..

 --Ulan ilkokulda einstain mi olucam.

        Cin ali var o zaman. Oda bir haftada bitiyordu serisi. 2-3 tane tatil kitabi vardi en fazla 1 ay okudum. Uykun gelmiyor fakat, gozlerin olumsuz degil yaniyor kizariyor. Ortaokulda daha bankalarda bile tek tuk bilgisayar varken, babam bir servet verip bana bilgisayar aldi 20 sene evvel. Bende 1 haftada bozdum onu:)

Ne olcak 7 gece x8 saat desek 56 saat. Dosyalari geziyorum mario.exe oynuyordum. Soliatre falan.bide isletim sistemi windowsun ilk isl. Sistemi. Neyse pc de yeni oyun varmi, one bu ne derken. F harfine geldim abi. Format.exe hic tereddut etmeden yapistirdim enter in beline. Off ulan yeni oyun bu yes/no diyor dedim. Orta1 de onu biliyorum ingilizce sadece. Yes ulan dedim, abi ekran sayiyor comodar 64 gibi %1 den 99 a dogru, heycandan yerimde duramiyorum.. Ve %100 pc iptal abi, 1 saat siyah ekran basinda bekledim. Oyun kasiyor herhalde dedim. Kapat , ac biyere kadar sonra tik yok, gece saat 4. Kulaklarim oyle bir kizardiki, sabah bizimkiler uyaninca gece balkona falan mi ciktin dediler.

 Babamdan korkuyordum bu konuda, bulundugumuz semtte okulda istanbulda cok az insanin evinde olan bisey. Ferrari o yillar. Bilgisayarci dukkanlari bile yok gibi birsey. Fransadan gelmisti benim bilgisayar, fakat kizmadi babam. 2 gunde halletti.

 Ve o kizmayisi sayesinde , 10 yil kraldim bilgisayar sektorunde :)))

 O kadarki, lisede bilgisayar dersine ben giriyordum. Hoca sinifta cayini icip sigarasini tutturuyordu. Artik gece gunduz pc ile ugrasmaya basladim. Ve lise sona dogru tr de gprs le internete giren ilk 100 un icindeydim ve mecidiyekoy piyasasindan aldigim her urunu cevremde iki katina okutuyordum:) Lise sonda staj zamani bir tv firmasinda ise basladim. Uykusuzlugum, bilgisayar becerim ve ticari zekam birlesince bir anda yukselise gectim. Sirkette servis vardi fakat para bokya ben bahcelievlerden zincirlikuyuya taksiyle gidip geliyordum. :)

++Bi çay molası verip part 2 de devam edelim abi...



1 yorum: