Hakkımda

Fotoğrafım
Merhaba, amaç popüler olmak değil, anlaşılabilir olmak samimiyette...

27 Şubat 2012 Pazartesi

SUPERMEN (YANİ BEN)

Cocuklugumuzun ucsuz bucaksiz hayal dunyasinda kimi zaman gordugumuz, izledigimiz bazende taklit ettigimiz kahramanlardir super kahramanlar. Oyunlarimizda, hareketlerimizde, konusmamizda bile gecer bu kahramanlar. Kimimiz Supermen, Batman,Hulk vb. yada yeni nesil ben10 olur.kimiside Supergirl, kedikiz ornek cok tabii ki. Kucukken hepimiz bir super kahraman olur, hayal kurar dunyayi kurtardigimizi sanariz. Benimkilerde evde kirilan esyalar sebebiyle genelde annemin kafama kirlent yastik , cok asiriya gidersem ayaklarima terlik firlatmasiyla son bulurdu. Hayatini kurtarirken kucuk mandal insanlarin, voltran gibi birden fazla mandaldan olusan kotu canavari yok etmek; mandallarin kirilmasi ve kulagimin cekilmesiyle hep mutlu sonla biterdi. Gunumuz sinemasi ve cizgi filmleri 7 den 70 e hep bir kahramani beynimize pompalar. Peki bu kahramanlar nerde; Alti yasindaki yigenim Mert' de bana bigun sorusu bu oldu. S harfini ş ve ç , r leri y ve v olarak kullananan ve duraksayan konusmasiyla. +"Haşan dayiii, himm ben benn yaa, ben10 geliyoy diyoy televizyon. Ben10 gelçekmii :) Dayicim derim bende merte. -Dayicim uzulme ama o gercek degil, gelse gelse bicocuga onun kiyafetlerini giydirirler. Ben10 gercek degil, hayal. +Yalann şölüyosun. Yalann. Şevmiyom şeni hihh. Gel kurtar simdib 6 yillik dayi yigen sevgisini. Ulen elin gavuru cizgifilm yapiyor, bi karakter kahraman yuzunden 6 yasindaki yigenim belkide benim, ben10 i kiskandigimi dusunuyor. Neyseki bizde bir ben10 kadar olmasakta, supermenle,Batman arasi bir unvana sahiptik semtte. Mert e dedimki: dayicim, birak ben10 i yaa, (benten) bosadam o. Bak simdi sana bisey anlaticam aramizda kalsin. +Neymis o hihh! Wooww cok sert. Hala kelimelerime karsi tepkili. -dayicim benim super guclerim var. Dinle bii. +Yalançiii -Tamam git karsi binadaki omer abinin oglu Baran abine sor, ayni okuldasiniz. Okulda gorunce sor. +tamam Mert anasifinda, Baran 2 ye gidiyor. Okulda bigun mert gorup soruyor. Baran inda yaninda arkadaslari var. Baranda anlatiyor. Bize geliyorlar ablamlar o aksam mert in israriyla. Mert acayip heyecanli. Bi kacgun once bana, ben ben10 i kotuleyince ezik muamelesi yapan cocuk mu bu? Yok gozleri parliyor, yerinde duramiyor. Bana supermenmisim gibi bakiyor. Baran ne anlattiysa... Mert kulagima fisildiyor, ucabiliyonmu dayi diyor. siz yapin hesabini.:) o derece fikirleri degismis. Baran nasil anlatti? biliyorum. Cunki iki yil evvel evin onundeki yokusta hareket eden arabanin altinda kalip vucudu secde eder vaziyette yardim beklerken, sofor hala gaza basip hareket etmeye calisiyordu... Olayin devamini anlatmadan. Olaydan uc ay sonrasina gidelim.. Baran hastaneden cikinca solugu kendi evinde degil, gorme engelli babasi ve annesiyle yanimda almasi ve konusmasi. Gozlerim yasardi simdi yazarken.. Baran elinde ciceklerle zile basiyor. Kapinin deliginden bakan ben barani gorunce, kimo dedim. Baran supermen evdemi dedi.. Baran hastanede ziyaretine gittigim zamanlarda da hemsirelere beni supermen diye tanitmisti.;) Bende besiktas carsida bi magazadan aldigim, supermen tisortuyle actim kapiyi. Buyrun benim dedigimdeki yasanan olaylari Barandan dinlemenizi isterdim. Allah a sukurler olsun ki; o gun ordaydim ve Barani kurtardim. Barana sorarsaniz hala ; ucarak geldi, arabayi kullanan adami dovdu, elfrenini cekti, sonra bir eliyle arabayi kaldirip, diger eliyle beni cekip aldi der. Aslinda cok detay var, hayatin beni Baran icin supermen yaptigi o gunde. Tesaduflerin bir hayata son verme cabasinin, baska bir tesaduf zinciriyle onu kurtarmasi mucize gibi. O mucizevi gunu kisaca anlatayim. Ben uyusuk ve hep gec kalan Hasan o gun arkadslarla sinemaya gidecektik. Fakat uyusuklugum gec kalmam sebebiyle ogun arkadaslari kirmamak icin erkenden ciktim ve baranlarin evinin yanindaki otoparkin onundeki sandalyede arkadaslarimin arabayla almasini beklerken. Barani gordum kapilarinin onunde tek basina oynuyordu. Gelen gecene selam verdigim gunesli guzel pazar gunu ogleninde sinemadan sonra yapilacaklari degerlendirirken, Bizim sokagin yokusunu cikan kirmizi hyundai nin dikkatsiz piknikci soforu yola degil kahveye bakarak arkadslari varmi diye suzuyordu iceriyi ve yavasti. Ben durucak sandim, baranda o sirada karsiya gecmek icin kostugunu farkettim. Baran arabanin onune kapaklandi, sofor gaza basti. O an 10 saniye yaklasik 5 yila bedeldi omrumde. Arabanin motor muhafazasi ile asfalt arasinda kapaklanmisti cocuk. Ve sofor yokus yukari gaza bastikca, araba gitmiyordu. Asfalta surtunen kafatasinin ve katir kutur kemik sesi. Cocugun sesi cikmiyordu. Sofore kostum cam acik, yapistirdim tokadi, uzanip elfrenini cektim. Ve adama panik yapma cocuk var altta dedim. Kahvedekilere bagirdim yetistiler. Arabayi yan tarafindan kaldirdilar bende uzanip barani cekip aldim kucagima. Sesi cikmiyordu, bilinci acik fakat soktaydi. Gorme engelli babasi inmisti kapiya, ve orda bir mucize daha oldu, omer abiye seslendigimde gel dedim. Cocugu arabaya atip bakirkoye goturcektim, babasida olsun dedim. O gel sesimle gozleri gormeyen adam 3 metreden tokezleyerek bana kosup sarildi, barani kavradi kucagina aldi. Kapiyi actim ve bindi. Ben orda kaldim. Omer abi evladini can havliyle alip arabaya binisi ile kaldim.... Mert inde bu olayla kanitlanmis bir super dayisi var artik. Biraz hasta ama o super.. Alisveris merkezine gittik, supriz icin Mert e. Ben10 organizasyonu vardi. Mert biraz uzaktan izleyip,sonra elimi sikica tutup, +Haşan dayi hadi hambulgel yiyelim dedi... Sizin kahramaniniz kim.... Saygilarimla, @sosyaldilenci on twitter Imla hatalarini pc basinda, sonra duzeltecegimi belirtip, mobil yazimi okudugunuz icin tesekkur ederim.

1 yorum:

  1. HARİKASIN HAŞAN DAYI..KEYİFLE OKUDUM:) @alewkeskin

    YanıtlaSil