Hakkımda

Fotoğrafım
Merhaba, amaç popüler olmak değil, anlaşılabilir olmak samimiyette...

2 Mart 2012 Cuma

Kurtlar Vadisi KKTC



Kurtlar Vadisi KKTC

Simdi yukardaki basliga bakip yaziyi okumak istemeyenler olabilir. Bende gorsem bende de okuma istegi uyandirmazdi. Fakat Yasamda bulunan bazi sevmedigimiz gercekleri yasiyabiliriz. KKTC de yaptigim vatani gorevim sirasinda yuzlerce maceraya adim attim ve bunlari zaman zaman paylasacagim.

Bazilari ; Zombi Show, Iskenceye 5 kala, Direk sallaniyor, Tumen komutani geliyor, Kademe nobeti (gerilim), Cuma Bakimi (18+ Yari Ciplak), Nizamiyede sakalli biri var, Su deposundaki hayalet, Yilbasinda 100 deli, Tuvalette olu var, Rum kesimi Tatbikati, Kogustaki Yazici Ben, Erkan Kayir, Kirmizi Isiklar geliyor, Anfideyiz, Acma acma, Flamingo , Promilli Portakal, Oto-Stop Agaci, Ananin Yeri (cafe) , Kacan Sigara, Kumarhane Zengini, Magosada Senlik var (Tatil Kampi 18+), Bende Isterdim Girneye Gelmek (Aci), Tasucunda Filmim var , Erkan Yzb. Ve Ren.Meg. Authentic (Fantastik Komedi), Revire gidermisin yok be abi Delimisin, Regulator satsana, Celik Baslik Sizdemi, Yuzbasinin Tokadi Havada Kaldi Yarisi, Kogusta Senlik koridorda deli var, Tertip bu gece uyuma karsi kogusta katil var... vb. bunlarida yazicam firsat bulursam..

Hayatin bir cilvesimi bilmem ama askerlik yukaridaki basliklar ve fazlasiyla gecti...

Askerlik anisi bitmez derler, abartilmaz ben yasadim gercektir..

Yaziciydim askerde Boluk komutanim Erkan Yzb. ile mahkemelik olmusuz.

Vatani gorevimi severek isteyerek yaptim. Fakat benim bulundugum yerde delide cok aksiyonda cok..

Boluk komutani her askerin bir fiil sabah istimasinda gormek isterdi. Hasta, yatalak farketmez, ogun mayina bassan cikacaksin ictimaya oyle derdi.

Ben revirden(hastane) yeni gelmistim ogun bas parmagimdan ameliyat olmustum, ve yatak,spor,terlik istirahati gibi sonsuz bir yetkiye sahiptim. Ertesi gunun sabahi yatagimda kahvaltimi yapip bir sigara yakip kogusun camindan, disarida esas durusta bekleyen asker arkadaslarima baktim.

Bi gariplik vardi, boluk komutani ictimayi kabul etmemis, "O Asker Buraya Gelecek" diye bagiriyordu.

Sagima soluma bakmama gerek yoktu. Askerligimin yarisina kadar, bi cok tatbikatta hatalarini duzelttigim, terhis alan yazicilarin yazihanede yirttigi haritalari yeniden cizdigim, kapasitesiz bu adam bana muhtac oldugu halde hep kil oldu bana..

Nobetci cavus geldi kogusa, abi Komutan cagiriyor seni gel dedi.

Bende oglum birini daha al yanina oyle geliyim. Tek basina tasiyamazsin dedim.

Geri gitti komutanin yanina, tokadi yedi ve yerine gecti.

Bende bunu gorunce gogsumdeki madalyalarin yerinde durup durmadigini kontrol ettim. ( Madalyalar; terlik,yatak,spor istirahat kartlari)

Yzb. Kogusa girdi. Sendeleyerek tek ayagim uzerinde ayaga kalktim. Esas durusum bu kadardi.

++Esas durusun bumu dedi.
-- Bu komutanim dedim.

Catttt, cakti tokadi. Ve numberone, askerlik hayatimda kayda alinan ilk tokat.

++Asker esas durusun bumu?
--Yumrugumu siktim. Komutanim yatak istirahatliyim, yatmam lazim dedim..

Yakamdan yatak istirahat kartimi koparip atti..

++Ben goremiyorum asker.Giy botunu ictimaya gell..
-- Komutanim terlik istirahatliyim..
Onuda yakamdan aldi, sporuda aldi ve atti.

Ben sabir cekince, elini kaldirdi ve number2 gelmeden tuttum elini.

--Neyapiyorsun lannn. Diye bagirdim.

Herif cocuk cikti. Dikisli ayagima tum gucuyle basti..

O an istemsiz bir sekilde yumruk attim komutanima ve ayagim kanlar icinde revirde buldum kendimi..

Kogusa onunla gelen habercisi arkadasim getirmisti. Gerci yavsak haberci mahkemede ben gormedim dedi ama olsun oda az cekmedi..

Ben tekrar tedavi sonrasi bolugume dondum yakamda gene uc yildiz var hurgeneralim kogusta. Ayni zamanda tam techizatliyim, ranzanin alti jop,sopa ve demir cubukla olasi saldirilara karsi emniyet altinda.

Korkulan olmadi. Askerligimi yakacak ikinci kogus ziyaretim gerceklesmedi. (Gerceklesse, kogustan iceri girince, kapiyi kitleyip once demir cubukla baslayip, jopla bitirecegim bir final vardi)

O gun Tokatli bir arkadasimizi tokatlamis, dudagini patlatmisti.

Bolukte herkesin dayak yemisligi vardi. Ben o gune kadar yemeyerek rekoru elimde tutyordum. Yazici olmaninda avantajiyla.

Fakat arkadaslim tertiplerimiz arasinda cok saglamdi.

Her sabah kogustan 5 km 30 kg agirlikli tam techizatli kosu icin arkadaslarimi ugurluyordum.

Hergun kosan bu genc insanlar, normalde haftada 1 yapilan bu kosu yuzunden, yorgunluktan gece 3-5 nobetlerinde uyuyup disko ya gidiyordu.

DISKO :: Tumende bulunan askeri cezaevi.

Benim yatak istirahatim bitti. Her sabah ictimaya terlikle cikip 1 km tam tesisat yuruyup,geri geldim.

Boluk komutani 1 hafta boyunca kosu baslangicina yurutup istirahatliler ayrilsin dedi. Ve ayrildim.

Ve sonunda Terlik ve spor istirahati de sonbuldu. Giydim buyuk bir aciyla botlarimi.

1 kmlik kosu baslangici yuruyusu basladi. 100 metre sonra telsiz bulunan kamyon un yanindan gecerken (muhabere man'i) kasaturayi atarak yukumu azaltmaya baslama karari aldim. (kasatura agir,kalin sungu,bicak) Fikstir, kosu baslamadan caktirmadan kasatura atilir buluncak bi yere, kosu baslayinca Allah ne verdiyse caktirmadan azaltilir.

Sadece ust devre bize mahsustur. Fakat ben istirahatliyken yeni gelen acemiler bundan habersizmis.

Ben man i nisan alip, kasaturayi firlattim. 10 saniyede 20 kasatura daha firladi ayni yone.. Cat cut metal sesleri boluk komutani bi dondu, havadan yagmur gibi kasatura yagiyor. Kosunun cenabetligi burda basladi. Boluk komutani aramiza daldi, cat cut kasaturasiza dalarak, arkaya geliyor. Kasaturasiz adam basina 2 tokat cok saglam, sabah sogugunda.

Ben yanimdaki acemiye dondum hic dayak yedinmi dedim. Yok dede dedi. (Devrecilikte bir tabir) Aldim kasaturasini taktim belime. Cat cat boluk komutani cakti ikitande buna. Bana dondu eli havada kasaturayi tutuyorum belimde siritarak. Vursa akiticam pekmezini.

Sonra herkes yerden bi kasatura aldi numarasina bakmadan. Takti beline. Benim torun, ne yaptin dede dedi.

Bende torun ben tokat kontenjanimi doldurdum. Bi tokat daha yersem askerligimi yakicam dedim. Anlayis gosterdi kizarmis yanaklariyla.. eyvallah dedim.

Kosu alani tepeye geldk. Kosunun basladigi yerle bitti yer ayni. Boluk komutani ambulansta kosuyu en onde takip edecekti planim hazirdi.
100 metre kosup saklanicaktim. Cunki kosuyu bitiremiycek durumdaydim. Bas parmagim hala tam kaynamamisti. Kosu basladi 100 m sonra yolun kenarindaki egime agaclarin arasina atladim, asagisi ucurum. Simsiki sarildim. Kafami bi cevirdim, 3 kamil daha atlamis.

Haci sen ne akillisin diyor tertiplerim. Simdi napicaz plan ne :)

Oglum manyakmisiniz diyemedim, biri seker,tansiyon, biride kalp rahatsizligi var.

Plan su dedim, 100 m geri gidip pacalari siviycaz. Sonrada biraz sinav cekip terleyip, ilk grubun bitise gelmesiyle kayniycaz.

Plan tuttu. O gunu atlattik derken, Boluk komutani geldi. Karsima dikilip, aferin sakat asker bitirmissin dedi.

O an konusmaya baslamadan nerden anladi, birimi soyledi diye hesap yapiyordum ki. Oyle olmadi rahatladim.

Ve boluge donduk.

Ertesi sabah ayni olaylar, bu sefer 200 m kosup garaja saklanip geri donduk.

Boluk komutani 3. Gun bi degisiklik yapip ben arkadan Ambulansla takip edicem dedi.
Ve o gun istirahati biten bi yedek subayda vardi yanimda. Kosamiycam ne yapicaz dedi. Ulan herkes beni kurtulus olarak goruyor. Bir planim vardi fakat bugun sictik dedim.
Allah buyuktur kosalim dedim.

Kosu basladi 2 km aci ve siziyla devam ederken lojmanlarin oldugu bolgede tokezleyip kaldirima yapistim. Sabah sozlesip bir lojmanda toplanip sabah cayi icen komutan eslerini goruyorum balkondan ellerinde fincan bana bakip, aa askermis dustu deyip geri oturmalari. Sonra kalktim ve devam ettim kosmaya. Ambulansin camindan bagirip dalga geciyordu boluk komutani, Hasan nasil yakaladim seniii. Dilim gobegime kadar inmis nefes alip vermekten. Adam dalga geciyor. O devam etti.son 2.5 km plani yaptim. Bizim tayfayla calilara saklanip dinlenicek, ambulansla komutan geride kalanlari toplamak icin donunce, kosuya devam edicektik. Yanimda ayni tayfa ve astegmenle calilara saklandık.

Botumu cikardigimda ici kangolune donmustu. Fakat ayagimi hissetmedigim icin acimiyordu.

Ve beklenen oldu. Ambulans gelirken Astegmen kosup yola cikti ve bagirdi komutanim, komutanim yakaladim burdalar......

Astegmenim sen bunu yaparak hep bizi hemde kendini cezalandirdin dedim.

Gaza gelip.. sus diye bagirdi.

Yzb. indi bizi ambulansa atip boluge goturdu. Ve yazici olan bana gec pc basina ve kendine 21 digerlerine 14 gun ceza yaz dedi.

Sok sok sok icindeyim.

Tereddut etmedim yazdim yirmibir gunu kendime, fakat ben gene uyanigim tumen e kadar her yere uzaniyor kolum.

Once kendi cezami falcata ile kaziyip 3 gun yaptim :) sonra digerlerini 7 gun.
Sonra Alay a gonderdim ve cezayi bekletin dedim tertiplerime.
Aradan 1 ay gecince Yzb. uyandi. Hasan sen nezaman geldin. Nerden komutanim dedim.
Cezaevinden dedi. Sıctim dedim icimden. Sonra komutanim bu hafta gidicem deyip, Alaya haber saldim. Yazimi Tumene gonderin dedim. Ve yazi gitti.

Bizim bolukte bicok askeri goturmustum cezaevine ve ordaki gardiyanlarla canciger kuzu sarmasiydık. Vakkas vardi o zaman.

Neyse yazim onay geldi ve gittim. Kapida Vakkas kardesim agarladi.

++Vaay Hasan kardesim naber

--İyi Vako senden naber

++İyi Hasan hayirdir. Sizin asker yok burda. Birini mi getirdin.

--Ben geldim Vakkas :)

++Gec lan suraya...Cıkar ustundekileri donla kal.. Bot bagını cıkar...

su kıyafetleri giy (cezaevi kıyafeti,en son giyen cop toplamıs). gec ara bolgede bekle.

Hassiktir dedim icimden bune lan..

2 saat tahta bir bankta karanlıkta sessiz sedasız oturdum. Yaklasık otuz kisi geldi.
Hepsi les gibiydi. Kokuyorduk hepimiz.. Yaz günü kibris sicagi.
Fakat oyle bir disiplin vardiki kimse konusmuyordu.

Gardiyanlar gidince incecik bir fısıldama oldu...
++Allah kurtarsın..
--Sagol (sessizce)
++Ne kadar kalıcan
--3
++Yuh 3 aymı amk. Adammı oldurdun
--Yoklan 3 gun
++Hassiktir ben 3 gundur burdayım 21 gune geldim. sen benden once mi gideceksin.
--Evet dedim. ve sustum.

Aksam yemegi karavanası geldi. Herkes karınca gibi calısıyor. hersey dakikalı.
Yemek 10 dakika. Yemek den sonra bi grup tuvaleti, bi grup yemekhaneyi temizliyor, bi grupta bulasıkta. 10 dakika da oda bitiyor, arı gibiyiz.

Sonra ara karanlık bolge ve gunde 3 ogun yemek ve 3 dal sigaralı yasamda, gunun son dal sigarası içiliyor.

Ve aksam sporu.8 barfiks 3 set. 25 şınav 3 set, 30 dakika dairesel kosu.
ve kogusa giriyoruz. Gece uyumuyorum diye su nobetini ben tutayım dedim.
Su icmek isteyenler susayınca su veriyorsun. Fakat icerdeki kimse bosuna dusmemis iceri ben haric hepsi dallama...

biri su istiyor gece 2 oturdugum yerden kalkıp damacana ile gidiyorum. yerime geciyorum, oteki dallama sanki alarm takmıs kıcına topragam banada su versene...
Pisman oldum o gece gonullu su bekcisi oldugum icin.

sabah oldu 6 da herkes kalktı ben zaten hazır kıtayım. Gardiyanlar ben haric herkesi tokatlıyor. Carsaflar duzgun degil diye. Bana geldi sen nasıl bu kadar duzgun yaptınlan yatagını... Yatmadimki dedim. Sasırdı.

Sonra tam 5 dakika icinde tıras ve ihtiyac molası. 10 dakika mıntıka temizligi. 10 dakika kahvaltı. ve sporda sıra. Cok atletik ve sporcu bir yapıya sahip olmama ragmen askerligin olmazsa olmazı, tufekli tufeksiz hareketleri bilmiyordum. Askerde hep yazıcı oldugum icin bilmiyordum.

En arkaya gecip yapanlara bakıp yapmaya basladım. Fakat ritim tutmuyordu. Ramazan diye bir cocuk vardı gardiyan bagırdı vakkasa..

++vakkas abi en arkadaki uzun yapamıyor
--Hangisi ooo
++Su yeni gelen

Vakkas zıplayarak yanıma geldi ve tam gogsumun ortasına indirdi tekmeyi. Sonra yakamı tutup tanıdıksın bukadarla bırakıyorum dedi.
(ben tabi icimden vakkas sülalesine giydirme yapıyorum, ramazanın ise ölmüslerine kadar uzandım)

(ramazan sonra muhabbet arasında bahcelievlerde oturdugunu ogrenince, asker donusu safak operasyonu ile beyzbol sopası ile pekmezini akıttım o yuzden buraya adını yazıyorum rahat rahat :) )

spor dan sonra zımpara isi varmıs. Tumen Stadina gittik, ve aksama kadar zımpara yaptık. Agzım burunuz zımpara tozu. Donuste rap rup yururken Tumenin icinde ifsa ediyorlardı bizi tu kaka asker, kotu asker gibi...

ve o sırada ikinci sok dalgası oldu. Tumen komutanı aracıyla gecerken durulup selam erilmesi gerekiyordu. Biz ondekiler durduk arkadakiler duramadı ve dokulduk birer birer. Tumen komutanı eliyle hadi ordan der gibi elini tersledi ve gitti.

Basımızda Ramazan dallaması vardı. Kosar adım bizi cezaevi sınırlarına soktu ve vakkasa durumu havale etti.

Omrumun en uzun ve zulumlu gecesi gun dogmadan basladı.. saat 17.00 dan sanırım 9.30 a kadar cakılda surunduk.

Kurbagalama, balıklama, sırtustu, takla atarak. En son uc kisi kalmıstık, devam eden digerleri surunemeyince jopla bayıltılmıstı.

Gri renkte olan koca cakıllı alan kıpkırmızıydı. ve derken o sempatik ses geldi,,

vakkas abi vakkas abi Kurtlar vadisi yeni bölüm başlamıştır gel....

Gidin banyo yapın lan. bir kisi o gece ambulansla revire gitti. Durumu agırdı.

Ben ustum basım kan olmustu fakat, kafamda guzeldi artık cakılda yuzmenkten ve yırtılan kol ve bacaklarımdan akan kandan. Sunu dusunuyordum.

Ulan sabun kese sampuan almadım nasıl dus alıcam.

Ara bolgeye yıgıdılar once bayılanları. Sonra biz ucumuzu, kalın bir hortum geldi ve buz gibi bir su.. Beni dısardan goren yıllardır oyle yıkanıyorum sanacak kadar iyi dus aldım o suda.

ve sukrettim kurtlar vadisinin baslamasına ya o gece olmasa, baslamasa ne yapardım..

Uc gunum bitti ve cıktım. Yasıtım Ahmet astsubay gelmisti. Kanka gibiydik. Yanında para varmı dedim, var dedi ve Tümen marketine gidip 2 karton davidoff aldım.

İcerde sigarası bitenlere vericektim.. Ramazana tellerin arkasından seslendim.

Ana avrat kufrediyordum. Ramazan sanki ona kufur etmiyorumda normal konusuyormusum gibi geldi yanıma. Kufretmeye devam ettim sigaraları uzattım.

Ve seni bahcelievlerde buldugumda beyzbol sopasıyla dovucem dedim. Guldu..


2005 te Metal saplı Beyzbol sopamla tanıstıgında yalvardı karsımda ve ben ona;
Ramazan bugun Çarşamba Kurtlar Vadisi yok seni yarın aksama kadar dovicem dedim.

Fazla dovmedim, beyzbol sopası kırılana kadar.....



Saygılarımla,

@sosyaldilenci on Twitter

1 yorum:

  1. sen baya aci cekmissin ama ben okurken eglendim.

    YanıtlaSil